Vi hann inte långt...

Vilken dag igår!

Fredagen började med att vi hade enbart idrott i skolan då det stod fotboll på schemat. Jag axlade rollen som Zlatan och hade en väldigt rolig tid tillsammans med klasskompisarna i gympahallen.
Sedan var det Grönan som gällde. Jag, Johan, Robin och Oskar åkte in till Solna för att parkera där och sedan gå mot Solna C för att ta pendeltåget mot T-centralen. Vi hann inte långt innan det hände en riktig olycka.

Vi gick in på en gata där vi inte la märke att balkongerna satt väldigt lågt här. Stackars Johan gick in i kanten av balkongen och fick ett djupt jack i huvudet.
När han skrek till av smärta trodde vi först att han drev. Han brukar alltid skämta om att skada sig, men idag gjorde han inte det...

Jag gick fram mot honom för att se hur stor skadan hade blivit. Jacket var c:a 5-6 cm långt. Hur djupt det var kunde jag inte avgöra, men jag visste att det där behövdes sys ihop. Så vi gick in på pizzerian som låg precis mitt emot olycksplatsen. Där gick vi på toaletten för att få stopp på blödningen.
Där gav pizza personalen mig bandage som jag lindande runt Johans huvud. Sen drog vi snabbt som fan tillbaka till bilen som vi hade parkerat en bit därifrån. Nu var det akuten på Karolinska Sjukhuset som gällde. Där fick Johan vänta i 3 timmar sa han innan dom började sy, på grund av att en del trafikolyckor som hade hänt...

Han fick sy 4 stygn, det skulle egentligen vara mer, men läkaren ville att såret skulle få lufttorka lite, det var därför hon inte sydde så tätt ihop.
När Johan sedan kom till Gröna Lund fick jag höra att jag skulle få beröm för omlindningen av bandaget. Kul att höra att man gjorde rätt första gången :)

Kommentarer
Postat av: MissMagicGirl

Oj vad läskigt! Stackars honom! Låter riktigt otäckt!

Vad bra att du visste hur man skulle linda bandage!



Sv: tack så jättemycket för dina snälla ord på min blogg!

Jag blev så glad när jag läste den! Stort tack!

Jag tror själv inte på månlandningen. Roligt att jag kunde få dig att tvivla också...^__^



2009-06-01 @ 11:55:46
URL: http://missmagicgirl.blogspot.com
Postat av: Beatrise

AmbulansBea kanske skulle varit där och fixat ;P

2009-06-03 @ 13:21:50
URL: http://chamberlains.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0