Drömmen om Lasermannen.

När jag sakta med säkert började förstå att min basketcoach i USA höll på med något skumt så frågade jag honom en dag rakt ut utan att veta vad konsekvenserna skulle bli: "Vad är det för skumt du håller på med?"
När baskettränaren visste att jag höll på med något skumt så tog inte några fler chanser. Han kidnappade mig till baskethallen i Rapelje (som ligger mitt ute i ingenstans) och band fast mig. När staden jag bodde i fick reda på att jag bara var borta så började dom ju självklart bli oroliga.

Under tiden i baskethallen blir jag mer och mer misshandlad. Det var blod överallt.
När staden som jag bodde i fick upp spåret att jag höll till i baskethallen i Rapelje åkte dom i fullfart till min räddning, med polis och allt.

Min basketcoach var smart, han lade sig i bakhåll långt innan min räddning kom. Han gjorde i ordning lasersiktet och geväret. Den röda lila koncentrerade laserljuspunkten var på mig hela tiden. Jag tänkte att snart dör jag.

Tiden gick... och det var verkligen dödstyst i hallen. Jag hörde min egna andning och mina vettskärmda hjärtslag, men plötsligt i fjärran hördes bilar och sirener.
Poliserna stormade in i hallen, min värdfamilj rusade fram till mig. Jag blev livrädd att dom skulle skjutas.
Skottet träffade min värdbror rakt i bröstet. Han hade inte ens en aning att han hade blivit skjuten. Han dog bara efter några sekunder. Likaså min värdfar när han träffades i huvudet av ett skott. Det gick så otroligt snabbt att jag knappt hann blinka.

Lasermannen hade nu övergett sin position med geväret och hade nu dragit fram sin pistol och började skjuta helt okontrollerat mot oss och poliserna. Poliserna kunde snabbt göra slut på Lasermannen.

Just nu läser jag Gellert Tamas bok "Lasermannen". John Ausonius, mannen med lasersiktet som dödade en person och misslyckades med att döda 9 st andra även gjorde han 9 stycken bankrån.

Jag tror att boken har gjort så att jag drömde den här drömmen inatt. Annars skulle jag nog aldrig drömma något såhär sjukt.


Kommentarer
Postat av: The reader

Läs boken Flyga Drake. Fantastisk bok om vänskap svek, lojalitet...

Du måste läsa den

2009-07-03 @ 16:56:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0