KAOS!

Igår kväll var struligt och stressigt. Först behövde jag åka ut och hämta Mamma & Pappa på Arlanda, dom hade varit på semester i Norge.

Efter resan till Arlanda bestämde jag mig att jag skulle träffa J. i Upplands Väsby. Tog bilen dit och umgicks med honom. Självklart skulle han visa mig "the dark side of Väsby" så vi åker till någon ödslig del av Väsby och går någon helt onödig väg där vi får gå igenom massa gräs och hundra  fästingsnästen kommer vi tillslut fram till en helt jälva onödig brunn :D

Jag får känslan att detta ställe är precis en sådan här plats ett mord mycket väl kan hända. Det är lite "Morden i Midsummer"-känsla.

När vi var klara vid brunnen så var planen att åka vidare till Mc Donalds. När vi ska åka iväg från ängen som vi gick igenom för att komma till brunnen så blev det imma på rutan, så kraftig att jag var tvungen att stanna och fick sätta på max fläkt för att försöka få bort dimman från rutan.

Sen kom nästa problem.

Mobilen ringer, jag tar upp den ur fickan och ser att det är farsan.
-"Aa David?
-"Tjena, du... bilen har körförbud, den har inte besiktats på ett tag!"
-"Va?"
-"Aa, det är bara att komma hem så det inte blir några problem med polisen"
-"Jaha, fan vad trist, aja vad ska man göra. Jag kommer hem"

Det var bara att lämna av J och åka hem. Nu behövde jag också tanka. Letar desperat efter en Statoil mack men hittar bara OKQ8 och tankar där för 150:- och åker vidare mot Märsta för att tanka full tank på Statoil i rondellen med farsans kort. (Awesome)

När jag väl kommer hem kl 23:30 får jag veta att farsan har bokat besiktning i Enköping kl 07:40 nästa dag. Gissa vem som får åka dit? Bingo. Jag.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Klockan 05:30 ringde mina 2 väckarklockor. Hoppade in i bilen och hämtade upp min färdkamrat Limpan och drog till Enköping i konstant regn. Bilbesiktningen gick bra (bromsarna klarade sig precis igenom testet - det är sådant vi gillar, att leva precis på gränsen till det farliga)

Brorsan kom även hem från sin språkresa idag. Han var i Oxford i 3 veckor, skönt att ha sin vapendragare vid sin sida igen.

Peace


Kommentarer
Postat av: Yoe

Haha, ett jävla strul den där dagen, dessvärre blev det inget inlägg, för en gång skull glömde jag bort det haha, jag som aldrig glömmer :)

Jag sparar händelsen i hjärnan i rummet som kallas "Minnen för livet"

Ett bra ställe att förvara saker också, visst ?

2009-07-10 @ 00:49:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0