Allt går på rutin nu.

Lördag kväll/natt.
Anländer hemma vid 23-tiden. Känner mig trött mentalt, men fysiskt känner jag mig som en maskin, en robot som kan köra en transfertur till. Arbetspasset slutar på 17 timmar. Skönt att hoppa in i duschen och känna det varma vattnet och bli ren igen. Ner i sängen och är fortfarande pigg. Facebook pokern och en skypedate med flickvännen håller mig sällskap till ca 01, sen blir ögonlocken för tunga och jag säger godnatt.

Och så blev det Söndag. Servicetelefonen ringer och väcker mig direkt när vi börjar ha våran servicetelefon (08.00) och en gäst vill boka 2 utflykter. Jag frågar om hon kan komma och möta upp oss guider på servicetiderna som vi har på alla hotel? Det ville hon inte. Jag kände den här stressen som jag tycker mindre om i gästens röst. Varför är vissa människor så stressade när det kommer på semester?
Klockan börjar närma sig 10.00 och jag anländer till mitt hotell där jag ska ha välkomstmötet. Hämtar ut laptop och projektor från de trevliga receptionisterna. Sätter igång alla elektroniska prylar. Upptäcker att jag har glömt mitt USB-minne. Fan. Stress! Tillbaka till bilen, in i lägenheten, hittar USB-stickan. Tillbaka till hotellet. Starta PowerPoint presentationen.
Gästerna kommer och lyssnar på mitt välkomstmöte som varar ca 40 minuter. Vissa bokar utflykter direkt, andra funderar ett litet tag till.

Möter upp K och vi tar en lunch på restaurangen. Här nere i värmen har jag svårt att få i mig något på morgonen. Brukar inte bli någon frukost. Detta känns mest på lördagarna, då man inte äter mycket alls.

Hem till kontoret för att lägga in biljetter och diverse saker på datorn. Och snart strax iväg för eftermiddagens servicerunda i B.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0