Thoughts of yesterday.

Så har Kim flyttat in på Apartments Zaja. Han knackade på min dörr och frågade om jag hade upplevt några myggor på rummet? Jag svarade att jag inte hade gjort det. Han visade sina blaffor till myggbett. Han hade blivit biten över hela ryggen, fått myggbett på låren och på framsidan av bröstet. Stackaren.  Min högra överarm fick två bett. Kliade och svullnade upp rätt så bra, höll i sig i 2-3 dagar. Sjukt störda myggor dom har här nere. De kallar den ”tiger-myggan” här nere. Har inte upplevt dessa myggbett under hela säsongen. Typiskt att man blir biten nu i slutet av säsongen.

 

På lördag den första oktober lämnar jag Kroatisk mark. På lördag blir det exakt ett halvår sedan jag kom ner till Split. Tiden har bara flygit förbi. Vi har klarat lågsäsong, vi har klarat högsäsong. Suttit igenom flygförsening. Suttit igenom bilköer på 3 timmar.

Ska bli så skönt att komma hem, ser riktigt fram emot det. Har sökt fyra nya jobb i Sverige. 3 hos Ving. 1 i Solna Centrum.

 

Ikväll är det en mindre storm i Baska Voda. Det blåser väldigt mycket, men det är varma vindar vilket är rätt så mysigt. Skumt att internet inte funkar, det gjorde det ikväll, men nu fungerar det inte. Kanske har med stormen att göra?

Imorgon har vi sista båtturen till Hvar och Brac. Vi har även vår sista redovisning av handkassan. Fredag: Servicetelefonens sista dag. Sen ska jag bokstavligt stänga av den för alltid. Ska bli skönt att slippa den. Man lixom går runt och väntar på att den ska ringa…

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0