Flashback.

Kommer ihåg när man var klar med allt plugg. Middage stod på bordet. 2 timmar kvar till träning. Man var rätt så seg, trött. Hade ingen riktig motivation till träningen, men man visste efter middag var det bara att vrida upp volymen på högtalarna spela den här taggande musik som gör så man får den här energin från insidan. Titta på lite schyssta basket-klipp från youtube och tagga till.

30 min kvar till träning. Tar väskan och beger mig ut till bilen. Kallt. Hoppa in och vrida upp värmen till max. Rullar mot hallen. Högtalarna på skön nivå och man diggar med i verserna till Jay Z, Lil Wayne, Eminem osv. Man börjar förbereda sig mentalt.

Kommer fram till Valsta och parkerar bilen, tar väskan och beger mig mot hallen. Kommer in i omklädningsrummet, byter om och till slut öppnar jag dörren till hallen. Kastar väskan på läktaren, går bort mot bollvagnen. Tar den bollen är lite halvsliten, men fortfarande i perfekt skick. Sen kör man igång med uppvärmningen och själva träningen.

Jag saknar att kunna springa i högt tempo på dessa träningar som jag kunde göra förut. Svettas som en dåre men fortfarande ha ork och energi. Kunna pusha sig själv tills det gör ont i lungorna men endå ha lite kraft kvar i kroppen.

Vi får se hur det blir med basketen denna säsong. Sigtuna herrlag som spelar i Division 2 verkar ha en bra trupp i år igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0